Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Thursday, October 6, 2011

"Unity in Diversity" Ala 1-Malaysia Najib

PANEH MIANG
 
Ingat lagi siapa yang rela hati gubal Akta Pendidikan 1996 hingga menyebabkan dana kerajaan terpaksa diperuntukkan bagi membiayai sekolah haram vernakular? Siapa Menteri Pendidikan ketika itu? BN & UMNO sangat kuat pada 1996, dan tiada kaum bukan Melayu yang desak kerajaan untuk gubal akta tersebut. Tapi dengan manja relanya Menteri Pendidikan 1996 telah menggubal Akta Pendidikan untuk halalkan bantuan kerajaan kepada sekolah haram vernakular. Bukankah itu dasar pemimpin yang menyalahi perlembagaan oleh dua orang sepupu yang kurang cerdik? Bayangkan walau tanpa tekanan ketika itu pun Brader 1M dengan mudahnya serah tengkuk pada Cina, apatah lagi jika dia ditekan pada masa ini?
 

Ataupun kita tutup saja semua Sekolah Kebangsaan dan kita pakat-pakat bahagikan semua sekolah kepada Sekolah Jenis Melayu, Sekolah Jenis Pribumi, Sekolah Jenis Cina, Sekolah Jenis Tamil, Sekolah Jenis Mubaligh etc. Rakyat pasti seronok sebab masing-masing ada sekolah berasaskan kaum sendiri.
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List