Recent Posts

Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Monday, March 1, 2010

Mac 2010 - Quoting It From...

Update 29/03/10 11:40pm

A Malay Who Runs Down The Malays
"... He wants to project himself as an open minded person, a liberal, an intellectual but..."

Si Celupar Yang Biadap
"... parti Gerakan terutamanya di Pulau Pinang seperti hilang maruah dan tidak lagi relevan di dalam politik Pulau Pinang..."
"BOLEH JALANLAH GERAKAN !" - Penghuni Gua
False Confidence - The 40-years Built-up Image
"... The ego is a strange beast, and it is a beast, make no mistake about it. If you let it control you, then it is a hideous and dangerous animal but once you have it under control, you can ride it to great heights..."

Perjuangan Melayu
"... Perkasa muncul sebagai satu Pertubuhan yang membawa unsur-unsur " check and balance" di dalam senario politik terkini, dimana parti-parti baik UMNO, PAS dan PKR yang ditunjangi MELAYU , dok terkinja-kinja cuba mendapatkan sokongan bukan Melayu sehingga sanggup "barter-trade" hak-hak dan kesitimewaan Melayu..."

Satu Bangsa, Satu Negara, Satu Bahasa
"... Atau ini hanyalah salah satu symptom kepada penyakit yang lebih tenat dari penyakit ketidakseimbangan ekonomi antara kaum?..."

TAKE A BREAK !
1. SING ALONG (PilihanAnda)
2. KISAH RIMBA (Din Turtle)
3. SING SOME MORE (OhPolitik)
TAKE A BREAK !

Dont Spill The Beans
"... They just did not want the seven Bebas MPs to talk. As simple as that..."

Tunda lagi !!!
"... Tunda Cat menang!..."

The Plot of A Murder Case
"... Because the prize was very great : they could have taken over the Government..."
Teori Darwin di bumi Tanah Melayu (Survival atau Conquest of the Fittest ? atau Penghapusan yang lemah ? demi Liberalisasi dan Merit?)
"... so mereka yang bijak pandai, yang memperjuangkan ekonomi yang liberal - bagaimana ?..."

Janji-janji PRU Kerajaan Pakatan Selangor
"... Sehingga hari ini Tan Sri Khalid Ibrahim belum..."

Israel - Satu lagi rakan sekatil PAS ?
"... If you take the "PAS 4 All" logo and turn it anti - clockwise a little bit, it will be almost exactly like the "Israel 4 All" Logo..."

Kaum Ultra Kiasu
"... Jika mereka yang baru tinggal di situ secara haram tidak sampai seratus tahun bermati-matian berpendapat mereka berhak atas tanah tersebut disebabkan apa yang mereka telah usahakan, apakah salahnya bagi kaum bumiputera diberikan keistimewaan dari segi polisi pentadbiran kerana mereka juga telah berusaha selama ratusan (bahkan mungkin ribuan) tahun untuk memakmurkan wilayah mereka sendiri?...
...mungkin pada luarannya dasar kerajaan nampak melebihkan bumiputera, tapi secara aplikasinya tidaklah begitu...
...apatah lagi kawasan tersebut berada di negeri yang perintah oleh ultra kiasu. Awal-awal lagi mereka telah bersekongkol walaupun ia bercanggah dengan undang-undang..."
Mengenai Kaum Melayu
"...Mereka rela hasil bumi dikaut oleh orang lain selagi budaya dan agama Islam terpelihara. Mereka jarang cemburu atau dengki kepada orang lain...
...Berhutang pula jarang mahu bayar, tetapi mereka tidak sedar keuntungan telah pun diperolehi daripada hutang pokok yang tidak dibayar...
...Kalau dulu hutang dipotong dengan menjual subsidi kerajaan, hari ini along telah mengambil alih tugas tersebut...
...Sesuatu yang dipendam tidak selama-lamanya terpendam. Satu hari ia akan meletup..."

Janji & Permainan Politik
"... PERSETUJUAN agar ANWAR IBRAHIM TIDAK MELIBATKAN DIRI SEMULA DALAM KANCAH POLITIK NEGARA sebagai timbal-balas pembebasan Anwar kelak..."

The Dirty Trick
"... The DAP wants the Orang Asli to be given land titles. This will not be Malay Reserve titles and so it can be sold to Chinese...."

Yang Di Katakan Sama Rata
"... serangan oleh ketiga-tiga akhbar Cina ini memberikan petanda yang semakin jelas bahawa terdapat gerakan yang terancang dan sistematik di kalangan masyarakat Cina untuk menyerang kepentingan dan institusi strategik masyarakat Bumi, khususnya Melayu..."

In Drafting NEM
"... eloklah mulai sekarang pemerintah turut mendengar keluh kesah dan berdialog dengan rakyat jelata, pembayar cukai dan pengundi daripada hanya mengiakan nasihat pakar dalam dan luar negara..."

Drafting NEM in the face of Globalisation Era
"... the developing countries should not accept globalisation as interpreted by the rich countries. We should seriously think again..."

P4 Agreement Now, Water Agreement Then - Of Timor Leste, Singapore, Raffles & Ho Chi Minh
"... Err Dato Seri Najib, where do we come in?..."

Resolusi Seorang "Kawan"?
"... Adakah kita mempunyai niat tersembunyi untuk mengubah fakta sejarah supaya lebih berpihak kepada kita? Sejarah tetap sejarah..."

Of Economic & Education Cakes in  Malaysia
"... So according to the Sin Chew Jit Poh, the Malays are the Whiteskins and the Chinese are the Redskins. Friends, jangan marah saya..."

Misteri MEB
"... Apa kepastian bahawa komposisi majoriti yang terdiri dari kaum bukan Melayu akan menguntungkan masyarakat Melayu secara umum?..."
"...Masalah polarisasi kaum juga makin menjadi-jadi. Ini terjadi kerana kanak-kanak tidak diperkenalkan antara satu sama lain dan dipisahkan oleh sistem pendidikan kita yang sekarang ini lebih mengutamakan sekolah vernakular dari sekolah kebangsaan ..."
Komen Mengenai Model Ekonomi Baru Bhg (1) & Bhg (2) - Dari Kacamata Melayu

Kita tunggu apa tindakan Pengerusi BN
"... elok sangatlah cadangan dari Ketua Pemuda GERAKAN ini dilaksanakan kerana buat apa lagi disimpan "daging yang busuk" didalam Barisan Nasional..."

Lupakan Nationalisma dan Melayu !!
"... dalam perjalanan kemerdekaan kita yang semakin jauh, semakin kita mahu melupakan sejarah kita ..."

Amanat Dato' Onn Jaafar - Gesekan Biola
"... Apakah matlamat Dasar Ekonomi Baru yang dipelopori oleh Allahyarham Tun Abdul Razak Hussein kalau bukan untuk menghapuskan kemiskinan tanpa mengira kaum?..."

PKR - Antara Katak & Habuan
"...Jika BENAR mereka keluar PKR kerana tak dapat projek, wang atau jawatan, maka kita jugak boleh beranggapan bahawa selama ini mereka menyertai PKR kerana diJANJIkan projek, wang atau jawatan? Bukan begitu?..."

Janji PRU di Selangor
"...Khalid secara bersahaja menjawab; “Konsultan itu adalah Khalid Ibrahim..."

Tunda Kes - Look Who's Talking !
"...Anwar marah "Mahkamah" tunda....Anwar mahu cepat2 bicara..."

Antara Identiti "Malaysia" dan "Kecinaan"
"...sekian ramai Cina Kampung yang menjadi Melayu malah lebih Melayu dari orang Melayu sendiri sekalipun mereka tidak memeluk Islam di samping tetap mengamalkan cara hidup Cina Tiongkok..."

On Local Government/Council Elections
"...Clearly when Guan Eng sent the instruction to the Election Commission to conduct the LG election; it was done with a political intention in bad faith..."

Apa Bezanya antara Berani & Bodoh dengan Prihatin & Lemah ?
"...Konflik persepsi terhadap kerajaan sama ada prihatin atau lemah telah wujud ekoran keputusan kerajaan yang tidak tegas..."

Jangan Mudah Lupa
"...Karpal Singh membuat kenyataan menuntut DSAI supaya bertaubat dan meletak jawatan sebagai Ketua Pembangkang berkenaan dengan konspirasi 16 Sept 2008 dan menghalalkan lompatan parti ..."

Masihkah Najib & Hishamuddin berlutut memohon ehsan dari Hantu Cina? Masihkah Najib & Hishamuddin menendang Bomoh Melayu ?
"...UMNO an Najib may ride on Chinese for a while but Chinese has long memories. Do you think they will forget the time when Najib threatened them once before? Do you think they will forget what Najib's cousin ie Hishamuddein said with the unsheathed "thingy"?..."
"...Sibuk sangat bincang politik sehingga kadang-kadang orang politik lupa sebenarnya rakyat dah muak..."

Exco Perbandaran Melayu Bakal Di Hambat Keluar 
"...Usaha secara halus ini secara tidak langsung memudahkan gerak kerja menghambat orang melayu keluar dari bandar..."

Ekonomi Selangor di bawah PR 
"...Lebih mengejutkan saya dimaklumkan bahawa YAB Menteri Besar dan EXCO YB Teresa Kok mendakwa pencapaian 2009 ini melebih sasaran awal kerajaan negeri sebanyak RM 4 bilion. Ia mengejutkan kerana dalam pembentangan Bajet 2009, Tan Sri Khalid menyasarkan jumlah pelaburan ke Selangor pada 2009 sekitar RM 12 bilion..."

The (still) Ongoing MCA Crisis 
"...Some were in the opinion that the BN Chairman was playing a game of wait and see which was not unpredictable for Najib, as he is lacking magnanimity and always indecisive. He would only be with the winner and the buttered side of the bread..."

Parti Politik Pilihan Orang Muda ? 
"...UMNO ni kan macam perempuan tua yang masih jalang. Dah susah nak berubah..."

Mungkin Pemimpin Kerajaan Hari Ini Akan Melutut Dalam Keadaan Apologetik Lagi ? 
"...Akhbar berkenaan menyarankan supaya 7 NGO Cina menumbangkan kerajaan jika enggan memenuhi permintaan mereka supaya Sijil Gabongan Sekolah Cina (UEC) diiktiraf..."

MPM Mengambil Alih Tugas UMNO, Suatu Kemungkinan? 
"...Semakin jelas nampaknya ‘tekanan’ (ke atas) hak dan keistimewaan orang Melayu di tanah air sendiri, terhadap kedudukan agama Islam sebagai agama rasmi negara ini, kedudukan dan kedaulatan Kesultanan Melayu yang sering dipertikaikan, Dasar Ekonomi Baru yang nampaknya makin dipinggirkan sedangkan kemampuan orang Melayu mencapai matlamat DEB jauh tersasar serta isu keselamatan negara..."
"...segelintir pemimpin Umno bersikap seperti “Malaysian Malaysia” ekoran terlalu banyak memenuhi tuntutan yang dibuat kaum lain...."

Untuk Renungan "Kaum Ultra Kiasu"
"... bandingkan dengan Thailand, kerana bukan Siam di sana lebih Siam dari Siam ..."
"... Inilah sifat pribumi yang saya kenali. Tidak tamak, bersyukur dengan apa yang ada. Jika kayapun, sekadar boleh hidup mewah bukannya untuk membina empayar..."
"... Hari ini kita lihat seolah-olah kita mengambil kesempatan. Sikap pribumi yang sedemikian diambil peluang untuk menangguh di air yang keruh..."
"... jika kita terlalu mendesak, kesabaran Melayu akan tergugat. Bila kesabaran telah hilang, saya bimbang bangsa yang saya kenali ini akan hilang pertimbangan..."

 Pemimpin PAS
"... Sokong ISLAM anda selamat, sokong PAS anda sesat! ..."

Penghina Bangsa
"... Hakikatnya mereka memperlekeh semua orang Melayu..."

Mempertahankan Melayu
"... nampaknya usaha mempertahankan hak melayu sudah menjadi kesalahan bagi mereka (pakatan)..itu baru pertahan,belum lagi sebut ayat menambahkan..."

"Kesamarataan / Merit" dari segi perniagaan ?
"... orang Melayu pun boleh berjaya kalau sanggup jadi tauke judi, tauke arak dan bapa serta ibu ayam. Tapi kita tak mahu sebab kita tahu ia salah di segi agama dan moral..."

Apakah Perkara 153 Perlembagaan Tidak Bermakna Lagi ?
"... apakah Umno yang ditubuhkan sebagai parti nasionalis Melayu yakin hak dan keistimewaan orang Melayu perlu dikorbankan atas nama MEB, penghapusan subsidi dan persaingan global ?..."

Cina di Malaysia Yang Rasis 
"...Diharap SCJP dan Tay akan lebih bertanggungjawab lagi di masa hadapan dan berhentilah dari terus menghina kaum Melayu...."

Blind, Deaf, Dumb, Stupid - The Ultimate Fools 
"...so double standard of the pakatan people...."
PAS & DAP - Baring atas jalan menghalang laluan kereta Sultan Perak
"...langsung tiada orang DAP turut serta dan apabila saya tanya, mereka (orang Cina) berkata itu kerja Melayu, kami banyak lagi kerja lain nak dibuat,” katanya..."

PAS Kini
"...secara tak sedar Pas telah dipergunakan untuk membersihkan segala kerja kotor yang dilakukan oleh DAP dan PKR.

Makin lama Pas bersekongkol didalam PR, semakin hinalah maruah bangsa melayu dimata kaum lain di negara ini.
.."

"Hidup Melayu !"
"...This time the spirit is not only against the erosion of Malay rights under the constitution but serious matters of religion...."

Majlis Permuafakatan Melayu & Bumiputera : MPM dan MPB ?
"...Ketika orang Melayu masih terikat dengan dogma kepartian Pas - UMNO - Anwar Ibrahim, dan menghadapi perpecahan atas sebab peribadi seorang pemimpin, kaum Cina pula secara senyap bersatu melalui pertubuhan bukan kerajaan untuk mengemukakan pelbagai tuntutan..."

Boleh Najib, Hishamuddin & JPN jawab sikit ?
"...Apa istimewanya Teoh Beng Hock dan wanita yang dinikahinya selepas mati?..."

Majlis Perundingan Melayu (MPM)
"...untuk membantu memastikan orang Melayu sentiasa ada dalam arus perdana dan sebagai bangsa teras yang memayungi semua kaum di negara ini..."

The alleged "conspiracy"
"...The truth is, deep in the bowels of the Malay heartland, Anwar has lost any moral legitimacy...."

Malay Unity
"...Everything from the idea of race supremacy to the failures of the NEP are cut and paste from DAP political rallies..."
Read Also HERE
Kerajaan Kini
"...masalah semasa adalah ekoran kelemahan kerajaan yang terlalu memenuhi tuntutan-tuntutan kaum-kaum lain..."

Melayu dan U.M.N.O.
 "...Umno kini lupa bahawa parti itu sebenarnya adalah ditubuhkan bertujuan untuk membela hak dan juga bangsa melayu itu sendiri..."
HIGHLIGHTS
UPDATE 29 MAC 2010

- Haiya... Why So Susah One ? by Demi Negara
- So You Wanted A Malay Counter-Movement? by Rocky's Bru 
- Result of PAS's Doctrine of Hate by Marahku 
- Innalillah, Blogger PAS Yang Bakal....  by House PK and continues HERE.
- Ketuanan Melayu bukan Nationalisma Timor Tengah by Tok Janggut Keramat 
- Anwar Semakin Hilang Pengaruh by CSI Melayu 
- Brother Anwar Bin Ibrahim... You Can Lie Most of the Time... but ! by Barking Magpie 
- Nik Aziz and His Malleable Fatwa by Marahku 
- Nik Aziz Ulamak Jenis Apa ? by Daniel Arif Melihat
- The "Malas Fikir" Malaysians by Another Brick In The Wall 
- Ngeh Koo Ham Nak Langgar Arahan Tuanku Sultan by House PK
- PAS Benci Dalam Sayang by PilihanAnda 
- Zulkifli Nordin Gets Liwatted by OutSyed The Box
- Twin Pariahs Of The United States Of Malaysia by Hantulaut
- Zul Noordin! Hentilah Bersubahat Dengan Peliwat by Mesin Taip Buruk 
- Anwar, Tolong Jangan Ganggu Dr. M by Hambali1
- Tokoh Ulama Sokong Harussani by Pribumi Perkasa
- Ejen DAP Yang Paling Efektif by PilihanAnda 
- MCA Tidak Ikhlas Sebagai Rakan, China Nak Ambilalih Malaysia? by The Unspinners 
- Wajarkah Tembolok Orang Kaya di Jaga, DS Najib ? by Cucu Tok Selampit 
- I don't Play Golf & 99.999% Malaysian Don't by Hantulaut
- Suara Keadilan Menipu Laporan by The Unspinners 
- Kelantan's 'Islamic Leaders' So Very Very Busy by Mat Cendana 
- Tanah KTM di Ambil, Melayu dan UMNO Bodohkan Diri atau Di Perbodohkan ? by Pisau 
- Pemimpin Melayu mesti bersatu pertahankan Perkara 153 by Pribumi Perkasa
- Looking our for the New Economic Model by Sakmongkol AK47
- Apa Agenda Namewee Kali Ini? by Cucu Tok Selampit
- Peniaga Cina diutamakan, Peniaga Melayu dirobohkan by The Unspinners
- Once upon a time, a very beautiful woman was murdered........! by BarkingMagpie
- If you are a true muslim then you too, Brother Anwar Bin Ibrahim, should ask for forgiveness! by BarkingMagpie
- Gempar ! Web Gay Prihatin Kepada Anwar Ibrahim by M.I.M.
- If it's not Anwar, who offered Zull the moolah? by Marahku 
 
LATEST ENTRY

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List