Recent Posts

Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Friday, February 25, 2011

February 2011 - Quoting It From...

Last update - 25/02/11 at 08:30pm
** CLICK THE TITLE OF EACH SNIPPET TO READ MORE

GERAKAN ANTI-PKR

Tengoklah Siapa Dia Yang Bergelar Bapak Vernakular dan sering menjadi juara SRJKC apabila sekolah cina Biadap terhadap Bahasa Kebangsaan
Msiakini menyiarkan laporan tentang SRJKC Semambu, Kuantan telah menolak sumbangan akhbar percuma yang diberikan oleh sebuah syarikat swasta yang bertujuan untuk memperkasakan penguasaan bahasa Melayu dikalangan pelajar2 Cina.  
GERAKAN TIMUR

  Update 19/02/11

Racial Tension - The Real Culprits
 Sensing that the Chinese are beginning to ‘naik kepala’ by beginning to questions TERMS OF THE SOCIAL CONTRACT, provisions and policies related to the SPECIAL POSITION OF MALAYS/BUMIPUTRAS, MALAY RIGHTS NGOs began to emerge, includingl. No doubt, their emergence increase the tension further.
WARISAN TANAH MELAYU KITA

Antara 1Malaysia Najib & Sekolah Vernakular
Kita sudah mendengar cadangan supaya semua sekolah China dan Tamil ditutup di dalam negara ini jika kita ingin betul-betul menjayakan idea 1MALAYSIA. Cadangan ini adalah munasabah kerana tidak ada sebuah negara pun di dunia ini yang membenarkan sekolah vernacular yang berasingan ditubuhkan di negara mereka. Kita tidak dapati sekolah-sekolah China di Thailand, Filipina, Singapura dan Indonesia kerana mereka juga mempunyai banyak penduduk China. Di Thailand, Filipina dan Indonesia mereka tidak perlu program 1FILIPINA, ITHAILAND ATAU IINDONESIA untuk menyatupadukan rakyat kerana rakyat mereka memang bersatu kerana tidak ada sekolah vernacular yang berasingan.
SANUSI JUNID
Bapak Vernakular - VOICES AROUND
Sekolah Haram - PURE SHIITE 

As Expected Since Day 1 - DAP Monkeys Turn TBH Case Into A Circus
Unfortunately, when they (TBH's family) allow themselves to be used by the DAP in its devious efforts, then they too have placed themselves in the political ring. And when you are in there throwing punches, you'll have to expect receiving them too. But the DAP doesn't care about that, of course - Teoh's parents are just another of their pawns, to be used until the party has squeezed every last drop of mileage.
MAT CENDANA
“The lawyers representing them should have advised them against the withdrawal but it appears they did not act in the best interest of their clients."
"Spanking The Monkeys in TBH's Inquiry" - ROCKY'S BRU
Read also "Police Say No Sign Of Struggle" - JUST MY THOUGHTS

Sesiapa yang ingin membantu keluarga berkenaan boleh menyalurkan sumbangan melalui akaun Bank Simpanan Nasional (BSN) atas nama Norbaizura Dol (ibu adik Nur Umairah) yang bernombor 0711129000100633.

Doktor pakar, pihak hospital pakar swasta, pengamal perubatan alternatif dan tradisional yang ingin membantu boleh berhubung dengan saya seperti butiran di bawah:

Mohammad Rizan Hassan, Setiausaha ADUAN BELIA-MAJLIS BELIA MALAYSIA +60137733676
  Update 18/02/11

Cina & India pengundi haram?
Wujud dakwaan bahawa Tunku tidak merujuk atau membentangkan kepada cendiakawan Melayu mahupun rakyat raja ketika mengiktiraf kerakyatan Jus Soli kepada kaum pendatang dalam Perlembagaan Persekutuan. Malah Tunku secara bersendirian telah menandatangani penerimaan penyerahan Perlembagaan Persekutuan sebelum 31 Ogos 1957 tanpa merujuk sesiapa.
PANEH MIANG
Amanat DAP
Perjuangan kita adalah kuasa, ucapan kita adalah mandarin, derma kita adalah untuk sekolah vernakular. Bergantunglah kita kepada Singapura dengan (menghadapi) puak-puak BN kerana kalau kita tak melawan puak-puak ini, sampai mati pun Cina tak akan dapat perintah Malaysia. Hidup kita berkiblatkan China. Kita tidak perlu masuk Islam. Kita tidak perlu masuk Hindu. Tapi kita perlu berjuang mempertahankan agama Kristian dan Buddha. Kita bakal menjadi kuat dengan mengeratkan lagi persahabatan dengan 'PAS agama suku' dan 'PKR politik suku'
PANEH MIANG

Melayu bakal kehilangan kuasa? Konspirasi politik kaum ditahap tertinggi, Melayu masih berpecah
PRU-13 bukan medan untuk Melayu mencuba-cuba. Perpecahan Melayu inilah yang menyebabkan hari ini 'mereka' semakin berani berbuat perkara yang mengguris hati Melayu yang tidak pernah berlaku semenjak selepas peristiwa 13 Mei 1969. Keceluparan dan kurang ajar 'mereka' semakin melampau dengan adanya segelintir Melayu yang berterusan mempertahan, malah sampai ada yang sanggup mati demi 'mereka'.
PANEH MIANG
Saman berEKOR - Satu Lagi Program ETP Najib di Umumkan
Apapun tahniahlah Najib, satu lagi program ekonomi ETP dibawah NKVE yang pasti mendatangkan untung besar kepada syarikat swasta pengutip saman ( siapa director dia ? ) dan kerajaan. NKVE tu bukan highway lama kat KL tu tapi VE tu stands for Very Extreme ... macam Ekstremis yang najib kata penyebab huruhara dinegara kita hahahahahahaha...
DINTURTLE

Ops Lalang - Another Proof of No Abuse
Stop blaming the Royal Malaysian Police, the Home Minister or the Prime Minister because their duty is to protect this country, not your screwed ideology!

p/s Who are the Opposition politicians who met Tun Dr.Mahathir Mohamad before Ops Lalang was launched by the Royal Malaysian Police and pleaded not to be arrested?

What did they do to create chaos in the society then that they were expecting to be detained?
Dr. Mahathir has asked them to own up, anyone prepared to tell the truth ... after 24 years?
APANAMA @THE UNSPINNERS

Ops Lalang: Lebih 30 tahun Kit Siang, dan DAP bohong dan fitnah Tun M - THE UNSPINNERS

Read also from JUST MY THOUGHTS


Penanda Aras "Tunda Cat" - VOICES AROUND

Alahai Nik Aziz
Sebaliknya apa yang keluar dari bibir Nik Aziz sebagai tujuan hidupnya ialah untuk memenangi pilihanraya dan menjadi pemerintah bersama DAP dan PKR. Untuk ini Nik Aziz secara terbuka sanggup mengkafirkan orang Islam UMNO, bersedia untuk bekerjasama dengan syaitan untuk menjayakan perjuangannya, bekerjasama dengan orang yang menolak perjuangannya untuk mendirikan negara Islam ala PAS, mempertahankan pendapat tokoh bukan Islam supaya orang Islam longgarkan pegangan mereka kepada ajaran agama Islam. Harapan Nik Aziz ialah dengan melakukan semua ini orang bukan Islam di Malaysia akan sokong partinya dalam pilihanraya. Bukan Islam yang diutamakan, bukan mengabdikan diri kepada Allah, tetapi kemenangan dalam pilihanraya.
CHE DET

Yang Cekap & Berpandangan Jauh

dr mahathir pada ketika itu adalah perdana menteri. pada awal pentadbirannya banyak isu yang melibatkan kepentingan negara yang 'dimiliki kuasa asing' telah diselesaikan dengan begitu cekap sekali.

siapa menyangka, carcosa seri negara yang pernah menjadi milik british akhirnya pulang semula ke pangkuan milikan malaysia. anwar pada ketika itu hanyalah menjadi pelaksana gurkha sahaja.

yang menjadi mastermind kepada rampasan semula bangunan carcosa ini adalah dr mahathir.

dulu kebanyakan ladang getah dan sawit adalah menjadi milik syarikat milik british di malaysia.guthrie adalah milik syarikat british.
mana mungkin harta 'minyak dan getah' ini bisa senantiasa membuat untung kepada mereka, sedangkan ini milik orang malaysia..bisik dr mahathir.ratusan , jutaan ringgit senantiasa mengalir ke kantung orang asing.

dalam arahan serta merta, dr mahathir mengarahkan PNB untuk mengambil alih syarikat guthrie corporation pada waktu subuh tepat pada tarikh 7 september 1981.

time different. masa berbeza antara british dan malaysia menyebabkan akhirnya guthrie menjadi milik negara malaysia.

dek kerana kecekapan ini, akhirnya pihak british telah membuat peraturan baru dalam tatacara memiliki syarikat.

ini tanda cekap.cekap kerana berjaya menyelamatkan ratusan juta ringgit wang negara.
GERAKAN ANTI PKR
Read also, "Fir'aun Pernah Mengaku Dirinya Tuhan", by VOICES AROUND

  Update 16/02/11

Bila dan dah berapa lama kerajaan PAS berMBkan Nik Aziz memerintah Kelantan?

hari tu dia akui tandas kat kelantan kotor, tapi itu peninggalan BN.

hari itu dia kata dia tak tau jakun ada, tapi itu salah BN

semalam di akui pelacoran ada di kelantan, tapi dia tuduh itu peninggalan BN

oh niky ajis..kau memang anugerah tuhan!
GERAKAN ANTI PKR
Read also from DIN TURTLE

Hilang Kuasa Hilanglah Suara
terdapat segelintir pemimpin Melayu yang berkuasa, tetapi tidak tahu menggunakan kuasa atau takut untuk menggunakan kuasa.  Pada GT, adalah lebih baik gunakan kuasa sementara berkuasa, dgn syarat ia untuk Agama, Bangsa dan Negara. 
GERAKAN TIMUR

  Update 11/02/11

Pelanggar Undang-Undang
Kerajaan kini melalui Kementerian Pelajaran sebenarnya telah melanggari undang-undang Persekutuan apabila memberikan bantuan dan kemudahan kepada SJKC dan SJKT kerana secara tidak langsung kementerian telah cuba menyamaratakan sekolah kebangsaan dengan dua aliran sekolah tersebut.
PANEH MIANG @KEMPEN SSS
Read also, "Sekolah Haram II" - VOICES AROUND

MASIH KAH KAU INGAT? - Kronologi Angkatan Perpaduan Ummah 2009 (APU) PAS
Orang lain yang bagi cadangan...UMNO pulak yang kena tuduh. Ish...ish...ish! Go figure!.
PANEH MIANG

  Update 10/02/11

BN akan tumbang jika....
UMNO jangan tidur meleleh air liur basi.
PANEH MIANG

Rakyat Malaysia versus "orang Cina tapi pegang myKad" - Same Message to Najib
In order to cultivate a strong national identity and to foster better understanding and empathy between Malaysians, we must streamline our education system into ONE NATIONAL SCHOOL SYSTEM. The proponents for this policy calls it Satu Sekolah Untuk Semua.
JEBAT MUST DIE

Persepsi/Fitnah Ops Lalang terhadap Tun M
Hanif, who was the IGP from 1974 to 1994, said that Mahathir was opposed to the arrests.
"You can't blame him. He is right. As a matter of fact, it was entirely the police's decision. It was not his (Mahathir's) decision. Mahathir was actually opposed to it... He was against Ops Lalang," said Hanif.
The government had explained that the second largest ISA swoop since the May 13 racial riots were 'necessary' to contain rising 'racial tensions' from the protests over the appointment of non-Chinese educated principals to Chinese vernacular schools.
MALAYSIA CHRONICLE
Read also, "Mahathir Tidak Berdosa", AZLI SHUKRI TODAY

Harap-harap PM sudah mula bangkit dari mimpi
Beliau adalah Presiden Parti Politk Melayu, UMNO dan ini adalah negara MALAYSIA
(Kami bersuara kerana tidak mahu PM terus terlena dibuai mimpi cina)

Rejim DAP, sahabat karib perjuangan PAS
HOUSE PK

Di antara SATU SEKOLAH dan 1-Malaysia
Kami juga perjuangkan 1 seperti yang terkandung dalam 1Malaysia. Maknakata, kami lebih 1dari pencipta 1Malaysia itu sendiri ! Penciptanya kata SEMUA 1 kecuali sekolah sama bahasa tapi kami SEMUA 1. ( no small print, ok )

Siapa yang menjadikan isu pendidikan ini isu perkauman ? - LKS dan kaumnya ....
Siapa yang mempolitikkan isu pendidikan ? - Najib dan LKS serta kaumnya
DINTURTLE

  Update 09/02/11


Inilah akibatnya apabila 1-Malaysia Najib memandang sepi terhadap kedaulatan Bahasa Kebangsaan, malahan beliau begitu galak mempromosi bahasa rasmi negara Cina Komunis (Mandarin) serta begitu tegar sekali membela sekolah-sekolah vernakular yang menggunakan bahasa asing sebagai bahasa pengantar.
Tanah Pusakan Orang Melayu dan 1-Malaysia Najib
Menjawab pertanyaan mengenai 1Malaysia, Dr Mahathir berkata tinjauan rambang memberi gambaran bahawa kepada orang Melayu 1Malaysia bererti satu aliran sekolah. Jadi mereka mahu sekolah Cina dan Tamil dihapuskan. Kepada orang Cina dan India pula, kekalkan sekolah Cina dan Tamil, tapi hapuskan hak dan keistimewaan orang Melayu.
A KADIR JASIN

Dasar Pelajaran TAHI KUCING
"Must think in Russian. Think in Russian", barulah "Clint Eastwood" dapat menguasai sepenuhnya jet FireFox itu untuk berjaya dalam "dogfight" tersebut. Dasar Pendidikan Tahi Kucing negara ini pulak suruh anak murid think in Mandarin untuk menguasai Bahasa Melayu. Itu baru nak belajar Bahasa Melayu belum lagi nak jadi rakyat Malaysia. Ada ke suruh think in Kominis Cina untuk belajar jadi rakyat Malaysia? BONGOK BETUL!!!
VOICES AROUND

The "Good" Will Eventually Win
Not to forget the RM65 million subsidy given to AirAsia’s subsidiary (FAX) to take over the operation of “Rural Air Services” (RAS) for Sabah and sarawak from MAS and FAX was supposed to operate the RAS for a few years.  However,  FAX operated it for about a year and it  prematurely dumped RAS back to MAS with 6 un-airworthy aircrafts and 1 aircraft was canabalised for spare parts purposes. However, the then “4th Floor Administration” didn’t demand for the return of the RM65 millions subsidy on a pro rata basis  and MAS was left to pick up the pieces and the huge repair bills of about RM35 million for the 7 air crafts, in HERE and HERE.
WEE CHOO KEONG

Mengenai Sokongan Orang Melayu - Suatu Tanda Amaran Kepada Kerajaan Najib
"Dengan penjelasan ini ia akan menampakkan betapa lemahnya kerajaan yang terlalu berkerompomi dengan mereka ini sehingga sanggup mengenepikan apa jua analisis rasional yang dihasilkan bagi menangkis ugutan dan tuntutan mereka itu," memorandum tujuh halaman itu dipetik. - NGO Melayu
BERSATULAH BANGSAKU
Read also, "Orang Melayu, UMNO dan DS Najib" - VOICES AROUND

Agent of DISUNITY
“What loyalty is there if they do not try to learn and use their own national language?” he wrote, adding that what was learnt in Chinese vernacular schools was only to pass exams.
Ahmad Rejal Arbee @KEMPEN SSS
Our Constitution is being undermined by agents of disunity……too much vested interest….purely to buy votes of a particular race…………sprinkling the myopic logic on the need to maintain vernacular school further….into the minds of malaysians
Pure Shiite @KEMPEN SSS

Bapak Vernakular dan Penggemar Bahasa Cina Komunis, Mandarin
Namun yang gagal difahami oleh kebanyakan Menteri Kabinet berbangsa Melayu (Najib) di negara ini ialah penekanan istilah atau aspek teknikal perkataan dan ayat dalam Perlembagaan Persekutuan adalah amat penting sebelum Menteri (Najib) merangka dasar atau memberi wang dengan sewenang-wenangnya kepada sekolah vernakular. Perkataan-perkataan dalam Perkara 152 (a) dan 152 (b) seperti "menggunakan", "mengajar", "belajar", "penggunaan" serta "pengajian" adalah perkataan-perkataan untuk membezakan penggunaan Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan dengan bahasa-bahasa lain yang terdapat di Malaysia (sila rujuk Perlembagaan Persekutuan)
PANEH MIANG

Multiculturism has failed in many countries. Who are the punahsihats for Najb's weird 1-Malaysia?

JUST MY THOUGHTS


Apabila Presiden UMNO bukan lagi bersemangat MELAYU
Dalam ada yang berbunyi TDM sudah tidak relevan lagi, era dinasour konon, tapi bila Melayu dihentam semua senyap, orang tua tu juga yang kena bersuara. Sepatutnya TDM dah jadi berehat, cuma sesekali je jenguk muka dalam dunia politik sebagai penasihat. Tapi kalau ikut trend sekarang, TDM bukan penasihat dah tapi lebih merupakan barisan hadapan Melayu. Dan dibelakang beliau bukan pemimpin2 Melayu yang ada tapi para bloggers dan Perkasa. Pemimpin2 Melayu semua menyorok. Sesekali tersembullah juga kepala Muhyiddin. Yang lain buat apa ?
DINTURTLE

KAPAL PERANG MALAYSIA : PEMBOHONGAN TONY STUPID PUA
GERAKAN ANTI-PKR

  Update 04/02/11

Kaum Cina Kesayangan Najib (Walaupun berjuta-juta ringgit ditabur pada setiap PRK)
Keputusan kedua-dua peti undi ini jelas menunujukkan sokongan kaum Cina kepada BN tidak kembali. BN hanya menang kerana faktor pengundi Cina yang menyokong parti lawan tidak keluar membuang undi kerana berada di luar kawasan.
DR MOHAMAD KHIR TOYO

Hapuskan Hak Melayu, Kekalkan Sekolah Vernakular - Itulah Ciri-Ciri 1-Malaysia Yang Tampak Kini
Menjawab pertanyaan mengenai 1Malaysia, Dr Mahathir berkata tinjauan rambang memberi gambaran bahawa kepada orang Melayu 1Malaysia bererti satu aliran sekolah. Jadi mereka mahu sekolah Cina dan Tamil dihapuskan. Kepada orang Cina dan India pula, kekalkan sekolah Cina dan Tamil, tapi hapuskan hak dan keistimewaan orang Melayu.
A KADIR JASIN

TBH Case - The Death Of Justice at The Hand of Chinese Chauvinism
That opportunity having been lost to establish the real cause of Teoh’s death, speculation, lies and exaggerated claims by counsel and their witnesses now make it virtually impossible for a credible finding of any sort into Teoh Beng Hock’s death barring a political compromise. And thats where the problem lies for Tan Sri James Foong J and the nation.
GOPAL RAJ KUMAR

  Update 03/02/11

Kerajaan DS Najib & Dasar Pendidikan Tunggang Langgang
Betapa kerajaan pimpinan DS Najib dan Menteri Pelajaran, TS Muhyiddin, begitu TUNGGANG LANGGANG dalam cuba memenuhi tuntutan kaum bukan Melayu, biarpun tuntutan mereka itu akan menjadikan Bahasa Melayu (Bahasa Kebangsaan) sebagai bahasa asing di bumi sendiri, memporak-perandakan pembinaan negara melalui slogan, “SATU BANGSA, SATU NEGARA, SATU BAHASA“. Tidakkah DS Najib dan TS Muhyiddin Yasin berasa bersalah terhadap bangsa dan negara dalam begitu melayani tuntutan-tuntutan masyarakat bukan Melayu begitu rupa? Sudahlah sekolah vernakular yang bermati-matian dibela oleh kerajaan adalah, pada hakikatnya, merupakan SEKOLAH HARAM, kini tuntutan bahasa asing pula dilayan walaupun ianya akan menghancurkan bahasa kebangsaan negara ini. Tidakkah ini merupakan suatu tindakan pengkhianatan terhadap nusa dan  bangsa?
KEMPEN SSS

Soi Lek, 1-Malaysia Najib & Prof Amy Chua
WORLD ON FIRE
GELOMBANG WANGSA MAJU
Orang Melayu, UMNO dan DS Najib
Atau Presiden UMNO, DS Najib, telah terbuat sesuatu, telah tersilap langkah terhadap Orang Melayu? Adakah DS Najib telah memberikan "sebab-sebab" kepada Orang Melayu untuk kekal "marah" terhadap BN? Adakah "sebab-sebab" itu berbentuk penarikan balik "kelebihan-kelebihan" yang selama ini dinikmati oleh Orang Melayu? MBE/NEM?  atau isu membelakangi/mengkhianati peruntukan Perlembagaan Negara seperti yang terkandung di dalam Artikel 152, 153, Bahasa Kebangsaan, contohnya? atau semangat tegar terlampau terhadap sistem pendidikan vernakular? isu agama rasmi yang dipermain-mainkan tanpa tindakan? isu kemandulan KDN? atau sikap yang bermiripkan "kera dihutan disusukan, anak dirumah mati kelaparan"? Kalau dulu anak menantu, kini YANG INI pun juga mempunyai potensi untuk menjadi sebab.
VOICES AROUND
DS Najib dan Orang Cina
Perlukah kami ucap "Selamat Tahun Baru Cina"? Kami persoalkan kerana semasa perayaan umat Islam di negara ini, hampir tiada di blog, twitter, mahupun di FB kaum Cina yang mengucapkan secara umum "Selamat Hari Raya" kepada masyarakat Melayu di negara ini. Should we return the favor?

Walaupun si Raja Porno Chua Soi Lek kebelakangan ini macam orang gila meroyan meminta itu dan ini daripada kerajaan untuk kaum Cina, dan Najib pula sanggup mengguris hati Melayu berkali-kali dengan menunaikan pelbagai permintaan melampau kaum Cina; namun undi Cina tetap tidak berpihak kepada Barisan Nasional.

Seterusnya kumpulan pendidikan yang banyak menerima 'derma ikhlas' Najib di setiap PRK akhir-akhir ini. Walau sebanyak mana pun wang dilambakkan Najib kepada kumpulan ini, mereka tidak pernah hairan dan peduli. Sekolah vernakular milik mereka sentiasa mendapat tajaan berjuta ringgit daripada kumpulan perniagaan Cina, dan dana tambahan yang diberikan Najib dianggap sebagai bonus atau rezeki terpijak yang membuktikan betapa bebalnya Najib sehingga terpaksa menjilat kaum Cina. Berbeza dengan sekolah kebangsaan yang bergantung sepenuhnya kepada dana kerajaan dengan bajet yang semakin sedikit kerana dipotong disebabkan 'kilauan PERMATA yang dah lama hilang'; sekolah kebangsaan dilihat semakin terdesak untuk bersaing dengan sekolah vernakular yang semakin gah dengan dua sumber pendapatan iaitu melalui tajaan pihak swasta dan juga dana kerajaan. Kerana itulah agaknya ada sekolah vernakular di Seremban ini mampu mendermakan mesin hemodialisis untuk kegunaan masyarakat secara percuma, membuktikan betawa mewahnya sekolah vernakular yang kini telah menjadi kebanggaan Najib.
PANEH MIANG


  Update 01/02/11

_______________________________________________________________________________

Perbuatan membelakangi Perlembagaan Negara dan Akta Bahasa Kebangsaan dengan mempertahankan sekolah HARAM, iaitu sekolah vernakular, semata-mata untuk “memancing” undi adalah merupakan suatu perbuatan yang amat jelek dan boleh dianggap sebagai suatu perbuatan yang menggadai maruah bangsa dan negara apabila ianya boleh menjejas pembinaan negara yang ingin mencapai suatu masyarakat yang kukuh lagi bersatu padu melalui slogan”SATU BANGSA, SATU NEGARA, SATU BAHASA”.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List