Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Sunday, October 9, 2011

Kebodohan Najib Menjulang bahasa cina instead of memertabatkan Bahasa Kebangsaan serta menekankan Bahasa Ke-2


HELEN ANG
 
Pada Okt 3, Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Rais Yatim dipetik Bernama sebagai berkata beliau kesal kerana bahasa kebangsaan tidak dinobatkan di Pulau Pinang.
 
“Bagaimanapun ucapannya dalam Mandarin mendapat sambutan serta respon yang amat baik sekali dengan tepukan gemuruh serta sorakan dan pekikan membingitkan daripada para hadirin termasuk kalangan pelajar.”  - Tok Jeng

Apakah intipati ucapan Guan Eng yang begitu mengasyikkan para hadirin “yang 99.9% terdiri daripada kaum Cina”? Saya ingin tahu juga.


DINTURTLE
 
Najib, Najib ..... TAK NAMPAK LAGI KE? Sekolah cina yang menjadi kebanggaan tuan yang tuan dengan bangganya mendabik dada telah perjuangkan dengan penuh keberanian sewaktu menjadi Menteri Pelajaran dulu, dan kini tuan mahu jadikan satu faktor kebanggan bagi Malaysia kerana mempunyai satu-satunya negara yang punyai sistem pendidikan vernakular ADALAH KILANG YANG MENGELUARKAN PRODUK ANTI PERPADUAN KAUM. Ia adalah kilang yang mengeluarkan bom jangka yang pastinya meletus satu hari nanti, menghancurkan apa yang selama ini diperjuangkan oleh pemimpin-pemimpin terdahulu. 
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List