Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Saturday, December 17, 2011

Kerajaan terlalu lemah dan gagal

Interlok: Kerajaan perlu tegas pertahan dasar, kata SU Agung Pena
RAMLEIDEAS


Persatuan Penulis Nasional (Pena) kecewa dengan keputusan Putrajaya menarik balik pengguna novel kontroversi “Interlok” sebagai silibus sastera sambil menyifatkan perkembangan terbaru menunjukkan kerajaan tidak tegas dalam polisinya.




ISU INTERLOK : MELAYU AKAN TOLAK CALON MIC DI PRU-13
SUARA PERKASA


Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) hari ini memberi amaran pengundi Melayu tidak akan memberi sokongan kepada wakil MIC, komponen Barisan Nasional (BN), dalam pilihan raya umum ke-13 susulan keputusan Putrajaya menarik balik novel “Interlok” sebagai teks sastera.


MESIN TAIP BURUK

Kenyataan Menteri Pelajaran berhubung kedudukan Interlok Mac lalu... sekarang lain pula ceritanya...!!)
Tapi dalam Buletin Utama tadi, dia menyatakan perkara itu sudah diputuskan dalam mesyuarat Kabinet dan Muhyiddin sendiri bersetuju untuk tidak menggunakan novel tersebut sebagai buku teks di sekolah mulai tahun depan. Kalau betul apa yang dikatakan Subramaniam itu, apakah bermakna keputusan yang dibuat oleh Menteri Pelajaran berhubung Interlok juga bersifat "flip-flop"?





PENGHUNI GUA


"Kerana undi kaum India, maruah penulis Melayu terhina",


(MENYEMBAH MELUTUT KERANA UNDI)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List