Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Saturday, November 12, 2011

SEKOLAH SATU SISTEM BUKANNYA SEKOLAH KEBANGSAAN SEPERTI YANG ADA SEKARANG.


DINTURTLE
Apa yang Malaysia perlukan adalah SATU SISTEM SEKOLAHUNTUK SEMUA pelajar. Satu Sistem itu BUKAN seperti apa yang ada sekarang ini - SRJK atau SK. Kelemahan-kelemahan yang ada pada Sekolah Kebangsaan ditonjolkan sebagai alasan kenapa sekolah cina patut diteruskan. Juga sebagai alasan kenapa Satu Sistem Sekolah mereka tentang.
Satu Sistem Sekolah BUKAN merujuk kepada Sekolah Kebangsaan seperti yang ada sekarang. Itu yang mereka tidak faham atau sengaja buat tak faham.

Bendanya amat mudah - Satu Sekolah adalah SATU SISTEM PENDIDIKAN yang digunapakai untuk SEMUA. Bagaimana bentuknya , terserahlah pada kita. Jadikan Sekolah Kebangsaan yang ada sebagai asasnya, dari situ buatlah apajua perubahan / penambahbaikan yang patut.

RIGHTS2WRITE
  1. Create a new school type. Let say we call it Sekolah (Rendah or Menengah) Negara (SN).
  2. Outline the basic structure of SN where for mother tongue, English and BM is promoted as a compulsory subject to all students.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List