Recent Posts

Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Tuesday, October 11, 2011

Umpama hujan duit yang turun di bumi Malaysia untuk tahun 2012


COKAM
 
Lagi satu yang aku fikir pelik sedikit ialah pemberian one off RM500.00 kepada keluarga yang berpendapatan isirumah rendah daripada RM3,000.00. Kerajaan kata ejen perlaksana ialah LHDN. Aku pun terbayangkan  keluarga aku dikampung yang kerja petani dan nelayan. Dah sah mereka mempunyai pendapatan rendah daripada RM3,000.00 sebulan. Masalahnya macamana mereka nak berurusan dengan pihak LHDN kerana mereka tidak mempunyai majikan. LHDN ni setahu aku hanya untuk mereka yang bekerja dengan kerajaan, swasta ataupun mereka yang mendaftar perniagaan mereka. Harap-harap kerajaan bijak untuk menangani massalah ini. Memang kerajaan bijak, kalau tidak bijak, adalah lebih baik tidak menjadi kerajaan. Rakyat tidak mahu pemimpin kerajaan yang bodoh dan dungu, buat menyusahkan sahaja.  
 
 
 
Secara jujur aku boleh katakan bahawa ada sesuatu yang tidak kena kepada bajet 2012 ini. Namun demikian sebagai penyokong kerajaan, aku mengharapkan mereka sentiasa memikirkan rakyat melebihi keperluan mereka sendiri. Mereka memikirkan bagaimana nak mengisi tembolok rakyat sebelum memikirkan bagaimana nak mengisi tembolok sendiri. Jika ini yang menjadi falsafah mereka, barulah konsep 1Malaysia itu dapat dihayati iaitu, "rakyat didahulukan".
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List