Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Thursday, October 6, 2011

Kalau Sudah Rasis - Apa Beza cina DAP dan cina komunis?


Cikgu Lin @KERIS 7 LOK  
 
Terdapat perbezaan antara orang-orang Melayu yang jadi komunis dan orang-orang Cina yang jadi komunis. Orang Cina yang jadi komunis mendapat lebih banyak keistimewaan. Orang Melayu dilarang pergi ke kawasan orang Cina tetapi orang Cina bebas ke kawasan orang Melayu.

Dari segi bekalan pakaian dan makanan pun, orang Melayu didiskriminasikan. 
 

PKM memang tidak pernah mempercayai orang Melayu. Mereka prejudis walaupun orang Melayu itu adalah ahlinya. Tujuan utama PKM menubuhkan Rejimen Ke-10 dan melantik orang Melayu sebagai Pengerusi PKM hanyalah semata-mata untuk menarik orang Melayu menyertai mereka, memperalatkan org Melayu bagi memenuhi matlamat mereka dan menunjukkan kepada masyarakat bahawa mereka adalah pergerakan yg dianggotai pelbagai kaum. Tapi sebenarnya mereka hanya memperjuangkan agenda Cina-komunis. Melayu yang diberi jawatan tinggi hanya sebagai boneka saja. Sama sepertti DAP yang kini menjadikan PAS dan PKR sebagai boneka mereka dan menjadikan Mat Sabu sebagai proksi mereka untuk menarik ahli melayu ke dalam DAP.
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List