Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Friday, October 7, 2011

Adakah DS Najib Musang Sebenarnya.?


H Halem @KEMPEN SSS

DS Najib dengan bangganya pernah memberi jaminan kerajaan akan terus mempertahankan sekolah vernakular seperti Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) yang telah diiktiraf sebagai sebahagian daripada sistem pendidikan negara.
“Jika kita lihat negara-negara jiran tetangga, tidak ada lagi sekolah jenis ini walaupun dulu ia pernah wujud di sebuah negara di selatan tetapi telah ditutup oleh kerajaan mereka” 
“Berbeza di Malaysia, kerajaan bukan sahaja masih mempertahankan kewujudan sekolah-sekolah jenis ini, malah mengiktirafnya sebagai sebahagian daripada sistem pendidikan negara secara rasmi melalui penggubalan Akta Pendidikan 1997,”  
kata Najib di Sarawak**

** dan orang-orang cina tetap juga tidak mengundi BN di Sarawak, sepertimana PRK-PRK di Semenanjung. Najib memang suka dikencingkan berkali-kali!
(Perasmian Perhimpunan Agung MCA Ke-58
di Dewan San Choon, Wisma MCA, Kuala Lumpur)

Disebabkan sekolah ini lah ramai anak Malaysia yang menganggap negara Tanah Melayu ini hak kepunyaan datuk nenek mereka yang datang dari Tongsan dan India. Tanahair datuk-nenek tersebut mesti senantiasa diingati.

Ini belum lagi diambilkira penyatuan rakyat Malaysia didalam segi bahasa pertuturan harian yang mana kesemuanya dibentuk diperingkat sekolah lagi.
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List