Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Thursday, September 29, 2011

Hudud yang bagaimana?

ZULKIFLI NOORDIN
Warni menceritakan bagaimana Ruyati sering dipukul termasuk dikepala. Malah ketika berpuasa dibulan Ramadhan, Ruyati sering dianiaya sehingga tidak diberi makan. Hinggakan Warni mahu berkongsi tamar pun dimarahi sang majikan. Gaji Ruyati juga tidak dibayar 7 bulan sebelum kejadian!

Ruyati seorang yang dikenali sangat sabar lagi pendiam. Jarang menimbulkan masalah. Sangat disenangi majikan terdahulu. Tiada aduan langsung, malah mahu diminta berkhidmat lagi. Jiran-jiran di perkampungan Ruyati di Bekasi juga menceritakan kebaikan wanita separuh umur ini.  
Ruyati dibawa ke Mahkamah dan dijatuhkan hukuman mati. Pada 18.06.2011, Ruyati dibawa ke pinggir Makkah dan dihukum pancung. Hukuman dijalankan disebuah lapangan dengan kehadiran orang awam. Hukuman dilaksanakan oleh seorang tukang pancung menggunakan sebilah pedang. Ruyati yang berbaju jubah putih, dan mata ditutup, diletakkan berlutut ditanah. Kepalanya ditundukkan, dan kemudian terus dipancung. Putuslah kepala Ruyati dari jasadnya (videoklip diatas adalah filem perlaksanaan hukuman pancung keatas Ruyati).

Setelah pancungan dilaksanakan, saksi menceritakan bagaimana tubuh jasad Ruyati tanpa kepala itu dinaikkan menggunakan helikopter untuk dilihat oleh orang ramai. Kemudian jenazah Ruyati dan kepalanya dibawa masuk kesebuah van, terus dibawa ketempat pengkebumian.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List