Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Tuesday, August 23, 2011

UPDATE - Yang sebok sangat ni...Orang Cina Mualap Kristian...Nouveau Christian

UPDATE

 
Sultan Selangor amat terkejut dengan cadangan penubuhan majlis penasihat syura bagi menyelesaikan isu pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) terhadap Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC).


Artikel Sebelumnya

DINTURTLE 
Pertikaian apa? Dan siapa yang mempertikaikan?
Kenapa tidak dibiarkan saja Jais meneruskan prosedur mengikut undang-undang?
Yang bising mempertikaikan kes ini hanyalah segelintir pemimpin Pas dan MB Khalid sendiri! 
Petikan komen dari kaum serani - AYGGMY
  “ketegangan antara dua agama ini berlaku semenjak 1 atau 2 generasi dari org2 india & cina yang telah memeluk agama kristian lalu bertindak mereka sebagai seorang holy saint”.
“sedangkan kami dari dahulu lagi tidak pernah mencampuri urusan2 agama persekutuan & kami menghargai toleransi dari masyarakat islam. Mungkin bagi kami, mereka yang menjadi kristian (meninggalkan agama asal mereka, baca;hindu & buddha) kerana mahu lari dari system kasta ataupun mahu menjadi seperti orang barat, bukannya ikhlas dari hati sendiri”.
Cuba lihat, Rev. Ou Yang, tidakkah ia mencemar nama baik kristian? Rata2 yang mencetuskan polemik ini bukanlah dari kalangan orang2 serani, portugis peranakan mahupun eurasian”.
“Walau kami fasih berbahasa melayu, kami tidak perlukan sebarang terbitan agama dalam bahasa melayu, cukup dengan bahasa Inggeris. Isu pokok adalah menjaga harmoni yang cukup payah dibina yang selama ini dinikmati. Inilah pemerhatian kami dari kalangan serani di Malaysia. Lihatlah ketua2 agama kristian sekarang, yang lebih bertolenrasi sepertinya hanya dari kalangan kami sahaja. Saya tidak hairan jika ada yang tak bersetuju tetapi inilah realiti”  
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List