Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Monday, August 22, 2011

PERGAULAN : Perjuangan SATU SEKOLAH - Najib, tolong dengar!


DINTURTLE 
 
Pergaulan atau integrasi ini harus datang secara semulajadi, sebagai satu proses normal dalam pembesaran seseorang. Ini lah perkara utama yang diperjuangkan melalui Satu Sekolah. Supaya semua salah faham yang sering berlaku ketika ini yang majoritinya melibatkan perbezaan kaum TIDAK LAGI diulangi generasi akan datang.
Yang jadi masalah adalah bila terdapat usaha memurtadkan secara licik oleh pihak gereja yang memberi bantuan! Kalau nak beri bantuan pun, beri jelah .... kenapa perlu membicarakan hal-hal agama Kristian kepada mereka yang dibantu? Kenapa perlu ada ucapan yang memburukkan Islam dalam majlis ramah mesra? Kenapa perlu diajar budak-budak sekolah menyanyi lagu yang memuji Jesus? Ajar sajalah mengikut silibus yang telah ditetapkan Kementerian Pendidikan.

Kita bukan nak gaduh dengan penganut agama lain atau kaum lain. Kita nak hidup dengan aman dinegara tercinta tapi syarat utama setiap rakyat perlu saling memahami budaya dan sensitiviti keagamaan yang berlainan. Caranya HANYA SATU - RAKYAT KENA BERGAUL.
 
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List