Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Friday, February 3, 2012

Negara semakin bengong dan semakin celaru

COKAM

Pemberian Ang Pow dalam sampul putih oleh Ibrahim Ali telah dibincangkan dengan begitu meluas samada oleh Parti Komponen BN seperti GERAKAN dan MCA ataupun oleh Parti Komponen PR seperti DAP, dianggap sebagai menghina orang Cina. 

Namun demikian, apa yang berlaku apabila budaya dan adat resam malahan hukum orang Melayu Islam dicemar oleh mereka. Contohnya seorang bukan Islam yang bersenam robik di dalam kawasan masjid, malahan memberi tazkirah di dalam masjid, ataupun mengagihkan daging korban, bukankah ini merupakan budaya dan adat resam orang Melayu sejak berzaman lamanya. Kenapa DAP, GERAKAN atau MCA tidak menghentam pencemaran budaya ini.

(Yang bernama "Saling Memahami & Toleransi" 1-Malaysia?)

Sudah terang lagi bersuluh, budaya dan adat resam orang melayu boleh dicemari oleh orang Cina dengan disokong oleh orang melayu sendiri tetapi budaya orang Cina tidak sekali-kali boleh dicemari atau disentuh oleh orang melayu.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List