Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Monday, February 20, 2012

Kali ini NAMPAKnya Bahasa KEBANGSAAN diabaikan dalam acara DEBAT tersebut.. Apakah ini jugak KONSEP 1 MALAYSIA?


TUKANG DOK PEGHATI


Cakap Bahasa Kebangsaan pun tak betul, cakap Bahasa INGGERIS pun tak BETUL jugak ke? Haiyya!! Sudah BERAPA tahun HIDUP dalam ini NEGARA maa?? "Do TRANSLATION from your Mother TONGUE language to ENGLISH also FAIL?" Haiyya!! NEGARA sudah 54 tahun MERDEKA, selama ini apa bahasa yang kamu semua pakai? Bahasa KEBANGSAAN selalu berTERABUR.. Bahasa INGGERIS pulak salah 'TRANSLATION', jadik selama ini cuma pakai satu bahasa saja ke? Itulah.. DiSURUH belajar PPSMI tak mahu.. Sekarang apa sudah JADI?

Dalam KONTEKS yang lebih BESAR, di sini sahaja kita dapat meNILAI sendiri bagaimana para PEMIMPIN DAP La'anatullah dan MCA mengHARGAi Bahasa KEBANGSAAN.. Mungkin sebelum ini TS KOH Tsu Koon lebih mengHARGAi Bahasa KEBANGSAAN kerana bukan sahaja mengGUNAkannya untuk berDEBAT dengan Khalifah KIASU ini malah tempat DEBAT jugak berlangsung di Dewan BAHASA dan Pustaka.. 

Oh ye.. Di manakah dia pejuang BAHASA seperti Pak JANGGUT Sasterawan NEGARA? Tak nak ke berDEMONSTRASI atau paling KURANG pun buat SAJAK berhubung keSALAHan penTERJEMAHan MANDARIN ke INGGERIS ini akibat meminggirkan Bahasa KEBANGSAAN? Takkanlah Pak JANGGUT Sasterawan NEGARA cuma nampak UMNO aje apabila memperSOALkan keDAULATan Bahasa KEBANGSAAN? Phuii!! Memang 'DOUBLE-Standard' betul Pak JANGGUT Sasterawan NEGARA yang diMAKSUDkan tuh.. OTAK dah letak ke mana?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List