Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Friday, February 3, 2012

Ditolongnya tidak, nak dibunuhnya ada lagi!

PANEH MIANG

... seorang Pakcik merungut di hadapan seorang pegawai;

"Rakyat bawah macam kita ni bila mintak bantuan hanya dapat benih yang dah kecut, anak-anak ikan, baja, dedak pun sekarang dah kena beli sendiri, diberi sangkar dan dawai, suruh pegi kursus berbulan-bulan, suruh amik sijil tu sijil ni, tak bantu promosi bla...bla...bla...Orang atas pulak senang-senang je dibaginya duit. 250 juta pulak tu..."

Berapa ramai pengusaha Melayu yang mohon bantuan kerajaan melalui bermacam skim seperti Skim Pembangunan Ekonomi Desa, Skim Amalan Ladang Baik Malaysia, Skim Organik Malaysia, Skim Bantuan Khas Untuk Usahawan Wanita, Skim Pembiayaan Mekanisasi & Automasi Pertanian Bank Pertanian, skim itu, skim ini, yang telah benar-benar berjaya? Wujudkah pengusaha Melayu yang boleh dikategorikan sebagai Warlord dalam industri pertanian? Adakah lebih 10 orang di setiap negeri?


DINTURTLE

pokoknya ramai yang berbulu, kecewa, terkilan, geram, marah dengan kerajaan yang begitu mudah memberi pinjaman mudah 30 tahun, bunga rendah giler, 3 tahun pertama tak payah bayar .... Bukan soal sifat pinjaman itu saja yang menyakitkan hati atau kenapa begitu mudah ia diberikan, atau kenapa diberikan kepada keluarga orang politik yang tidak berpengalaman... malah KESELURUHAN projek itu dipertikaikan.

Masalahnya, bila kita buka mulut mempertikaikan NFC, orang tuduh kita proPembangkang.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List