Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Friday, January 27, 2012

UPDATE - Punca Pergaduhan

UPDATE 2

PAPAGOMO 

100 peratus penduduk di kampung Jalan Kebun adalah berbangsa Melayu dan kehadiran Hindraf di kampung tersebut adalah mencurigakan.

"Hindraf adalah sebuah pertubuhan haram. Mengapa mereka mahu menganjurkan acara di kampung kami?

“Jangan salahkan penduduk kampung tentang provokasi yang berlaku. Mereka yang memulakannya," dakwa Shaari.
 




UPDATE 1

RBF ONLINE

Mengikut laporan polis yang dibuat oleh penduduk Kampung Jalan Kebun selain hindraf tidak menghormati waktu Maghrib , mereka juga turut melaungkan melayu bodoh. Itulah yang menjadi punca kemarahan penduduk sehingga tercetusnya pergaduhan pada Sabtu lepas.

Dalam laporan itu juga dinyatakan, dipercayai perhimpunan itu didalangi oleh Badrul Hisham, Ketua Cabang PKR Rembau.

Badrul telah bertindak membakar semangat kumpulan hindraf untuk terus kekal berada di dalam dewan, mengabaikan tuntutan bersurai yang dibuat oleh penduduk kampung dan terus melakukan provokasi terhadap penduduk kampung.

Laporan polis penuh boleh dilihat di sini.


sel13.com @HOUSE PK

Pada jam 7.30 malam iaitu pada waktu Maghrib, penyokong-penyokong hindraf berkumpul di tepi jalan di hadapan dewan tempat ceramah diadakan dalam keadaan bersorak dan menjerit-jerit sambil mengibarkan bendera hindraf.

Gelagat mereka telah mengundang kemarahan penduduk kampung kerana mereka tidak menghormati waktu Maghrib serta penduduk sekitar. 

Sewaktu pergaduhan berlaku Badrul Hisham selaku penganjur utama menyembunyikan diri. Selepas semuanya selesai barulah dia muncul dengan berlagak sebagai seorang hero.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List