Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Friday, December 9, 2011

Sedang menyembunyikan kekayaan sama ada di dalam negara atau pun luar negeri?


DRMIM
 
Apa jadi dengan janji DAP sebelum PRU12 yang didakwa akan mengisytiharkan harta masing-masing jika mereka menang di Pulau Pinang?
Isu Perisytiharan Harta

Published on August 11, 2009, 6:42 pm in Penang and State assembly.

Soalan bertulis YB Sim Tze Tsin (Pantai Jerejak): Adakah kerajaan negeri akan melaksanakan asset declaration untuk Exco kerajaan negeri dan pegawai-pegawai kanan kerajaan.

Jawapan: Selaras dengan pematuhan pekeliling Perkhidmatan Bilangan 3 Tahun 2002 berkenaan Pemilikan dan Pengisytiharan Harta Oleh Pegawai Awam, Pentadbiran Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah memanjangkan Borang Perisytiharan Harta yang digunapakai oleh Kerajaan Persekutuan kepada semua ahli-ahli EXCO. Sehubungan itu, borang-borang tersebut adalah diwajibkan untuk diisi oleh semua ahli-ahli EXCO demi terus mencerminkan konsep telus (transparency) di dalam Pentadbiran Kerajaan Negeri.

Selain itu, Ketua-ketua penjawat awam di negeri ini; Y.B. Dato’ Setiausaha Kerajaan Negeri, Y.B. DAto’ Penasihat Undang-undang Negeri, Y.B. Dato’ Pegawai Kewangan Negeri, Yang Di-Pertua Majlis-majlis Perbandaran serta pengarah-pengarah jabatan di Negeri Pulau Pinang juga telah pun mengisytihar harta selaras dengan keperluan pekeliling tersebut. Suatu tarikh untuk mengumumkan kepada orang ramai akan ditetapkan.

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List