Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Tuesday, December 6, 2011

Mengkritik tidak bermakna membenci, menghentam tidak bermakna pembangkang dan jangan sesekali menyokong membawa rebah.


PANEH MIANG

Najib cuba menyakinkan Bangsa Melayu bahawa dia tidak akan sesekali mengenepikan agenda Melayu; dan tidak juga menafikan yang dia lebih mengutamakan agenda Cina kebelakangan ini. Walaupun dalam ucapan penggulungan di PAU ke-62, Najib menegaskan UMNO memerlukan sokongan etnik lain (adakah benar begitu?), tetapi ramai maklum maksud etnik lain itu sebenarnya adalah Cina. Maknanya agenda Melayu dan agenda Cina adalah sama penting bagi Najib?!...kerana jika benar begitu, kan lebih baik Najib jadi presiden parti Gerakan, PPP, PKR, DAP, KITA etc. instead of jadi Presiden UMNO. Tak gitu?! 

Namun yang menariknya tentang cadangan wakil Pahang ini (atau mungkin cadangan Najib melalui proksi) iaitu memberi 'jalan keluar' atau penyelesaian kepada penyandang ADUN dan AP yang mungkin digugurkan daripada senarai calon PRU-13. Maka akan wujudlah beberapa tawaran untuk mengisi 'kekosongan jawatan yang dicipta' di beberapa GLC atau GLIC bagi memujuk hati ahli UMNO yang tidak mendapat tempat sebagai calon di PRU-13. Khabarnya beberapa Ketua Bahagian UMNO sudah pun ditawarkan timbal balas sebegini.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List