Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Saturday, November 5, 2011

We Are Chinese (mutut! kita olang mau itu mai-kad saja lorr)


DINTURTLE
(hmmmm .... zaman 80an dulu masa Jepun jadi kuasa ekonomi dunia dan Tun Mahathir agak terkenen kepalanya arah Jepun, takde pulak pemimpin cina menyeru rakyat Malaysia supaya belajar cakap bahasa Jepun ek ?)  
Tidak pernah saya dengar siapapun pemimpin cina apatah lagi ahLek sendiri yang menggesa kaumnya supaya mahir dalam Bahasa Malaysia padahal sudah terbukti yang ramai rakyat bangsa cina penguasaan Bahasa Malaysia mereka HANCUR !

Dengan status sebagai Bahasa Kebangsaan Negara dan majoriti rakyatnya berbangsa Melayu, jadi bila kaum cina mempunyai sikap acuh tak acuh je, tak kisah pun kalau ramai kaum mereka tak pandai cakap Bahasa Kebangsaan .... ini menunjukkan apa? Dimanakah BUKTInya yang menunjukkan kaum cina MAHU berbaik-baik dengan Melayu , yang mereka tidak akan mementingkan kaum mereka saja , yang mereka akan mendahulukan negara sendiri Malaysia dari negara asing China, yang membuktikan mereka Malaysian FIRST?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List