Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Sunday, November 6, 2011

Mertabatkan Bahasa Keabngsaan! Kenapa nak salahkan PPSMI? - Cakap pada Najib!


TUKANG DOK PEGHATI
 
 
KeUNIKkan bidang ICT ialah ianya boleh diKATAkan 100% mengGUNAkan Bahasa Inggeris sebagai MEDIUM pemBELAJARan.. Sudah tentu anda tidak belajar 'Programming Language' (Bahasa Pengaturcaraan), 'Software Engineering' (Kejuruteraan Perisian) dan lain-lain dalam Bahasa MELAYU! Malah, pakar-pakar ICT di Jepun, China dan India pun tidak BELAJAR 'Programming' dalam Bahasa Mandarin. Tamil atau pun Jepun! Sudah tentu belajar 'JAVA' di dalam 'Programming' bukannya berMAKSUD sebagai belajar 'JAWA' dalam Bahasa MELAYU! Ke ada yang BONGOK sampai FAHAM begitu?
 
 
Inilah 'keKOSONGan' dalam Bahasa MELAYU kita yang memerlukan pengISIan dalam bentuk penTERJEMAHan ISTILAH secara BESAR-BESARan tetapi pakar-pakar BAHASA kita masih berKHAYAL dengan 'meNIKMATi' sajak-sajak Pak JANGGUT Sasterawan NEGARA tadi macam 'Mat GIAN' dok layan STIM!
  
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List