Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Saturday, November 19, 2011

Ali tidak marah digelar 'pariah', kerana dia tahu dia bukan pariah, sedangkan yang betul-betul pariah menjadi marah apabila ianya digunakan dalam buku 'Interlok'.

SANUSI JUNID
 
Dalam negeri atau negara yang Sultannya Melayu, Gabenornya Melayu, Menteri Besar atau pun Ketua Menteri juga Melayu, Ketua Setiausaha Negara dan Negeri-Negeri juga Melayu, Ketua Angkatan Tentera dan  Polis juga Melayu, ketua-ketua jabatan Melayu, Pegawai-Pegawai Daerah atau Bupati (kalau di Indonesia) juga Melayu ( Banjar, Bugis, Jawa, Mandaeling, Minang, Rawa, Sunda atau Aceh) apakah bangsa Melayu boleh menyalahkan persekitaran jika masih tidak berjaya.
 
 
Dulu Melayu berjaya menguasai politik dan dengan kuasa politik ekonomi Melayu dimaju dan dikembangkan; apakah Melayu akan menyalahkan persekitaran jika kuasa politiknya hancur sementara masih merangkak di bidang ekonomi?  


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List