Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Wednesday, November 9, 2011

1-Malaysia Yang Liberal & Samarata


The Kicker @HOUSE PK

Tahukah anda, keseluruhan pengimport daging ke negara ini dikuasai oleh syarikat-syarikat bukan Bumiputera dan bukan Islam? Tahukah anda berapa nilai sebenar pengimportan daging halal ke negara ini? Dan tahukah anda bagaimana kartel-kartel ini memastikan penguasaaan empayar mereka tidak terjejas? 



Pernahkah terfikir, ketika puak-puak ini memperjuangkan peluang perniagaan yang seciput pada Bumiputera dan mempersoalkan bantuan atau soft loan yang diterima walaupun kelompok mereka sendiri sudah menerima kemudahan tersebut jauh lebih lama dan lebih besar dari kelompok bumiputera, mereka enggan membuka peluang monopoli yang telah mereka kuasai sekian lama. Dan untuk menjaga monopoli tersebut, mereka mempergunakan segala peluang, termasuklah ahli-ahli politik Melayu-Bumiputera bagi memutarbelitkan perkara sebenar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List