Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Saturday, October 15, 2011

Melayu di Tanah Melayu

APA

Umno yang secara tradisinya menjadi tunggak kepada kuasa politik orang Melayu selama ini saperti hilang arah bila PEMIMPIN BESAR mereka mula menabur itu dan ini kepada bangsa ini dengan harapan dapat meraih kembali sokongan mereka.PAS yang memang menjadi musuh tradisi Umno sejak azali lagi dah mula bekerjasama dengan bangsa ini demi menumbangkan kerajaan pimpinan Umno at all cost. PKR pula yang lahir dari ketidakpuasan hati seorang bekas Panglima Perang Umno yang dipecat langsung tiada agenda tertentu untuk kebaikan rakyat kecuali menumbangkan Umno yang telah menyingkirkan dirinya dari menduduki takhta Putrajaya yang masa itu sudah terlalu hampir digapainya.
(Percaturan politik yang menumbangkan Melayu?)
Sepatutnya Umno berkembang seiring dengan kematangan berfikir orang Melayu dan tidak terus beretorik dengan sejarah gemilang yang telah dilakukan oleh ayah,ibu dan tok nenek mereka sedangkan mereka tidak berbuat apa apa kecuali merosakan imej Umno dimata rakyat dengan kerakusan mereka mengumpul harta bertenggek atas parti keramat ini. Marah lah aku kalau kamu semua mahu...tapi itulah hakikatnya dan semua orang tahu.Orang Melayu hari ini tidak lagi bodoh dan senang diperbodohkan.
(Kerakusan yang terus bertenggek)
 Atau apakah kamu semua ingin terus menjadi PEMINTA SEDEKAH untuk kekal berkuasa kepada bangsa yang suatu masa dahulu diberikan hak kerakyatan oleh datuk datuk kamu?
(Peminta Sedekah?)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List