Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Saturday, October 8, 2011

Malaysia hari ini tidak boleh berfungsi dengan jayanya tanpa pengelibatan 3 bangsa utama Melayu, Cina dan India.

APA


"Abang kita orang Cina bukan benci kerajaan atau orang Melayu... kita cuma takut sama lu orang", jawapan Steven dan disokong oleh kawan kawan dia yang lain. "Takut apa pasal?", tanyaku inginkan kepastian. "Takutlah abang..", jawap Steven lagi tanpa mahu memperincikan nya.


Mereka sukakan perpaduan dengan Melayu tapi mereka menyalahkan BN, UMNO, PKR, PAS dan DAP sebagai 'batu api' yang melagakan dan membakar semangat bangsa bangsa yang ada dinegara ini kerana inginkan kuasa politik.


Cuma pendekatan menyogok bangsa ini dengan berbagai peruntukan untuk memperolehi 'sokongan' mereka adalah amat salah dan menyimpang dari matlamat mendapatkan 'kesetiaan' mereka. Semangat sense of belonging dan cintakan negara ini yang patut diterapkan oleh mereka mereka yang menggelar diri mereka PEMIMPIN POLITIK waima apa ideologi sekalipun yang mereka bawa. 
 


Dia tersenyum sambil menjawap,"Apa abang ingat kita orang Cina selalu mesti mau tipu ka meniaga punya hal?","Kita sama sama rakyat Malaysia...sama sama cari makan maa..",
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List