Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Thursday, October 13, 2011

Lepas ni, Najib nak hapuskan OSA pula?

BIG DOG
Proses ini mengambil masa dan ianya dirancang satu persatu, termasuk isu isu yang berbangkit yang dibentang, bincang dan putuskan dalam Kabinet. Banyak dari item item dalam Bajet 2012 tidak semestinya berlaku dalam tempoh antara pembentangan Bajet 2011 dan lima hari lepas. Komen dari pelbagai jawatankuasa antara-jabatan atau antara-kementerian perlu diaggregatkan dalam apa apa yang akan dijadikan usul, terutama yang akan dibawa oleh Menteri tertentu kepada forum seperti Jawatankuasa Kabinet atau Kabinet.
Mereka sebenarnya bukan lagi ‘Musang berbulu ayam’. Mereka sebenarnya ‘Gunting dalam lipatan’. Guna-tenaga mereka dalam membantu perjuangan politik songsang Pembangkang adalah jelas. Anasir anasir ini yang perlu diberikan perhatian serious. Paranoia ‘memburu jembalang’ ini mungkin berasas kuat dan kita sebenarnya tidak ada masa lagi.

‘Pertahanan Putrajaya’ ini sebenarnya perlu datang dari menentukan mereka dalam Putrajaya itu sendiri tidak belot dan bersubahat untuk menguntungkan mereka yang sebenarnya boneka Barat yang begitu ketagih mahukan kuasa.
VOICES AROUND
Mungkinkah golongan ANWARISTA yang dikhuatiri berleluasa dalam jentera pentadbiran kerajaan (termasuk menteri-menteri kabinet beliau sendiri) telah menjadi "sumber" kepada penyediaan belanjawan Anwar ini?


OUTSYED THE BOX

At the same time, those Civil Servants who support the Opposition and who do not support the ruling party still have to discharge their trust professionally and with integrity. Their duty of care towards the Government of the Day cannot be biased or prejudiced, just because they are supporters of the Opposition parties. This is more important.

The real issue now is many people are getting increasingly fed up with the Government. They really want the Government to do a better job. It is not so much that they support the Opposition but they are getting tired of the Government's ineptitude, at the Ministers incompetence, at the politicians arrogance (ada lagi) and the obvious mismanagement of hundreds of millions of Ringgits of taxpayers funds by the GLCs (Government Losing Concerns), by the inept 'con-sultans' who walk the corridors of power, having access to the highest levels, ripping off hundreds of millions and billions of taxpayers funds. The people are getting fed up with all this.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List