Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Tuesday, October 11, 2011

Hilang mood sebab Najib asyik terkentut di tahiyat akhir


Paneh Miang @KEMPEN SSS
 
Najib bernasib baik hari ini kerana dia masih ada penyokong orthodox, yang masih memikirkan ada agenda Alif, Ba, Ta, yang lebih besar perlu dipertahankan selain mempertahankan Najib. Najib juga bernasib baik kerana masih wujud golongan penyokong ‘klasik nasional’ yang masih rasa terhutang budi kepada ayahandanya Tun Abdul Razak ..... yang sering bermatian mempertahankan apa sahaja tindakan Najib, termasuk Agenda 1Malaysia-nya, walaupun slogan itu jelas dimanipulasi kaum chauvinist sehingga merugikan Melayu.
 
( “Najib selalu keliru bila masa perlu bercakap, bila masanya perlu diam, dan akhirnya mengguris hati Melayu.”)
Ingat lagi siapa yang rela hati gubal Akta Pendidikan 1996 hingga menyebabkan dana kerajaan terpaksa diperuntukkan bagi membiayai sekolah haram vernakular? Siapa Menteri Pendidikan ketika itu? BN & UMNO sangat kuat pada 1996, dan tiada kaum bukan Melayu yang desak kerajaan untuk gubal akta tersebut. Tapi dengan manja relanya Menteri Pendidikan 1996 telah menggubal Akta Pendidikan untuk halalkan bantuan kerajaan kepada sekolah haram vernakular. Bukankah itu dasar pemimpin yang menyalahi perlembagaan oleh dua orang sepupu yang kurang cerdik? Bayangkan walau tanpa tekanan ketika itu pun Brader 1M dengan mudahnya serah tengkuk pada Cina, apatah lagi jika dia ditekan pada masa ini?
 
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List