Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Tuesday, October 11, 2011

Beri ikan utk makan, bukan beri pancing


TUKANG DOK PEGHATI 

Bagaimanakah PRESTASI seseorang YB patut diNILAI? Ini yang PAYAH kerana kalau diTANYA pada 100 orang RAKYAT di kawasan Parlimen yang diWAKIli, pasti akan ada 100 jenis JAWAPAN.. Namun demikian, sudah tentu RAKYAT boleh tahu samada YB mereka itu mudah 'MENJELMA' bila diperlukan atau TIDAK.. Rasanya baik di pihak UMNO/BN mahu pun di pihak PR seperti PAS + DAP + PKR, bukan semua para YB mereka akan 'MENJELMA' bila diperlukan.. MeLAINkan jika ada kamera TV, D900 atau pun sebarang bentuk 'BESI' alat RAKAMAN sebagai bahan PUBLISITI untuk para YB ini 'MENJELMA'! Sesetengah tu ada jugak para YB yang SPESIS dia 'MENJELMA' atau tidak pun RAKYAT dah tak peduli dan tak KISAH.. Contohnya SPESIS 'B*BI Tonyok' di Kelana Jaya tuh? Apa sumbangan dia kepada RAKYAT?

Jadik, tak payahlah nak diGEMBAR-gemburkan sangat bab elaun para YB nih.. Kami RAKYAT nih yang memerlukan elaun khususnya para pekerja SWASTA yang cuma dapat secebis dua IMBUHAN aje berbanding Kakitangan AWAM semasa BAJET 2012.. Habis? Kami nih tak menyumbang kepada NEGARA ke? Atau sumbangan para pekerja SWASTA ini jauh lebih KECIL berbanding para YB di Parlimen yang asyik dok HANCURkan NEGARA dengan berPOLITIK tanpa HENTI dalam semua ISU sejak PRU-12 lagi? Itu pun DS Najib nak bagi keNAIKkan elaun lagi tuh? 1 MALAYSIA betul!! HE!HE!HE!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List