Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Sunday, October 30, 2011

Antara Tun Mahathir dan Ketua Parti Isle PAS

SATU MELAYU


"Jika kita menganggap diri kita sebagai ummah, masyarakat Islam yang menggunakan wang zakat untuk membantu golongan miskin di negara lain tidak akan dianggap melanggar kategori mereka yang memerlukan bantuan zakat," katanya di Langkawi. 

"Jika kita menubuhkan institut untuk mengagihkan wang zakat bagi mengatasi kemiskinan pada kalangan orang Islam dan negara Islam, kita bukan saja mempamerkan cara hidup dalam Islam, tetapi juga membantu mengubah imej Islam yang dipaparkan media Barat. Kita akan berupaya membuktikan Islam dan cara hidup Islam adalah yang terbaik untuk kemanusiaan sejagat," katanya.


BUMIYANG
 
Walaupun pernah dilebel sebagai "terkeluar dari Islam" kerana menolak hudud Pas, hakikatnya Tun Mahathir lebih banyak 'berjasa" kepada Islam.
 
 
 
Bank Islam, Pusat Islam, Universiti Islam, cadangan dinar emas sebagai mata wang dunia Islam, menerapkan nilai-nilai Islam dalam pemerintahannya dan lain-lain telah membuka mata dunia bahawa sebuah negara Islam tidak semestinya akan mundur.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List