Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Tuesday, October 18, 2011

Amat malang bagi negara Malaysia hari ini yang mempunyai perdana menteri seperti Dato Seri Najib


KEMPEN SSS

Segala ucapan-ucapan beliau yang nampak mempertahankan Bahasa Kebangsaan hanyalah merupakan ucapan-ucapan retorik di depan kaum Melayu dan Bumiputera. Ini adalah kerana beliau akan memberi ucapan yang bertentangan arah apabila berada di depan kaum cina, khususnya. Sampai bila Dato Seri Najib akan bermain politik dan berdolak dalih dalam isu yang melibatkan perpaduan dan pembinaan negara ini?


Apakah dengan membela sistem pendidikan vernakular tidak dianggap RASIS oleh Dato Seri Najib, tetapi sebaliknya, membela peruntukan Atikel 152 Perlembagaan Negara adalah RASIS? Begitu celaru sekalikah pendirian Dato Seri Najib?


PELIKNYA, Dato Seri Najib menongkah arus dengan begitu tegar sekali membela dan mendukung sistem pendidikan vernakular! Adakah lebih senang bagi Dato Seri Najib untuk tunduk kepada suara-suara RASIS oleh sebahagian dari masyarakat yang begitu tebal sifat perkauman mereka? Adakah ianya amat susah bagi Dato Seri Najib untuk mempertahankan kedaulatan undang-undang yang digariskan oleh Artikel 152 Perlembagaan dalam isu ini? Adakah menegakkan undang-undang negara ini bersifat RASIS bagi Dato Seri Najib?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List