Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Friday, September 9, 2011

Yang bersalah adalah rakyat Malaysia yang tidak fasih dan tidak faham Bahasa Kebangsaan - Kenapa kerajaan pula yang terpaksa akur dengan kedegilan dan sikap tidak bertanggungjawab mereka, dan menyediakan pegawai yang dapat bertutur dalam bahasa ibunda mereka ?

DINTURTLE 

Walaupun pelbagai usaha dilakukan bagi memujuk mereka jadi kakitangan kerajaan, orang cina tetap tidak hingin! KLIK .Siap beri lanjut tempoh masa, buat promosi ..... mereka tetap tak hingin! Tapi pemimpin mereka tetap juga gunakan statistik betapa rendahnya kaum cina dalam sektor awam sebagai salah satu contoh betapa kerajaan menganaktirikan kaum cina.

Nah! Satu lagi pengakuan bahawa sekolah cina langsung tidak memperdulikan Bahasa Kebangsaan! Dan kelemahan itu diletakkan atas bahu Kementerian Pendidikan pula untuk mengatasinya. Kenapa mereka tidak hantar memo itu kepada DonZong Apakenamanya atau siapa yang bertanggungjawap atas pendidikan sekolah cina, supaya Bahasa Kebangsaan diberikan lebih perhatian (seperti yang sepatutnya). Bukankah cara itu baru dinamakan tackling the root cause, menyelesaikan masalah dibahagian akarnya - iaitu diperingkat sekolah cina itu sendiri.

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List