Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Tuesday, September 27, 2011

Susulan post CINA BANGSAT

Post sebelumnya :  Aksi Anak Emas Kesayangan Najib - Dalam Bahasa Kegemaran Najib

TAUKE IKAN

Cerita pasal waktu kecil saya, rumah saya buka restoran, bapak menjual mi pada pagi. Setiap kali waktu awal bangun, saya pergi makan mi. Di depan kedai ada sebuah masjid setiap pukul 5 pagi akan bising bising sembahyang. Pada suatu hari apabila saya sedang makan mi saya dah terfikir, terfikir apa yang azan cakap sebenarnya melayu suka makan wantan lepas makan wan tan, bila dia jemu wantan , dia mau makan pau. Contoh al-quran, “ tauke a...” kena ada tone tau tak? “tauke a... , bagi satu mangkuk wantan” “mangkuk besar” “tak mahu pedas”. Lepas sembahyang awak kena belajar nada dia buat macam ni “wala wala hari ini saya tak mau makan wantan“ “Allah hari ini saya mahu makan pau”. 
(JUARA SEKOLAH CINA DAN BAHASA MANDARIN)
Nota: ada sebahagian perkataan tidak difahami kerana menggunakan bahasa Hokkien.

** Understanding, Tolerance dan Acceptance 1-Malaysia Najib. Tang "Understanding" sudah pun awal-awal kantoi! Macamana nak tolerate dan accept?

SAHABAT SEJATI SEKOLAH CINA SEJAK DULU LAGI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List