Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Wednesday, September 21, 2011

Di antara MCA Anjing dan DAP Musang

Shen Yee Aun  @Ti Lian Ker

Berbanding pula dengan Pakatan Rakyat yang sentiasa berbalah antara satu sama lain dan tidak mengikut falsafah " In 1 Ship There Can Be Only 1 Captain " dan ikatan perkahwinan mereka seolah - olah menggambarkan kepada masyarakat bahawa mereka merupakan suami dan isteri yang sering bertikam lidah. In other words they are fighting like dog and cats all the time.

Bagaimana mereka hendak menjaga kestabilan dan keamanan negara sekirannya tanggungjawab negara diletak atas bahu mereka sekirannya dalam keluarga mereka sendiri tidak mengamalkan sistem toleransi antara satu sama lain ? If you cant even take care of your own Family then how on earth is logic that the citizen should trust on you guys to take care of the society and the nation ? 
DAP yang dahulunya terkenal dengan retorik dan penjenamaan pejuang Cina dan masyarakat bukan Melayu pula kini bermusang hendak berbaik - baik dengan PAS. Banyak juga dasar bagaimana Ketua Menteri Pulau Pinang memperjuangkan hak dan kebajikan masyarakat Melayu. Baik. Perubahan ini bukannya tidak baik. Cuma perubahan ini hanya menunjukkan ketidakkonsistenan perjuangan DAP. Jika semalam begini , hari ini begitu maka esok pula bagaimana? Satu persoalan adalah apakah topeng musang DAP yang sebenar?

HELEN ANG
 
Sekarang kita pula diberitahu DAP tidak mengenal agama maka apapun boleh dihalalkan asalkan matlamat parti tersebut tercapai.
 
Betul jika berada di dalam mana-mana rumah ibadat, memang harus kita menghormati adat dengan menutup aurat. Namun politikus-politikus Pakatan bukannya ditangkap gambar mereka bertudung itu ketika berada di masjid atau surau.
 
Nescaya ideologi politik DAP tidak mengenal bangsa biarpun agama maka tidak hairanlah mereka dengan begitu mudah boleh pusing depan belakang.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List