Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Saturday, September 17, 2011

"Blood is THICKER than water.."

TUKANG DOK PEGHATI
 
Dengan KATA lain, kalau Menteri KDN yang sepatutnya bertanggungjawab pun buat TAK RETI, wujud atau tidak sesuatu AKTA tuh tidak berMAKNA pun.. Yang nyatanya, RAKYAT masih dok GIGIT jari macam tu jugak!
 
 
Semalam di kaca TV, RAKYAT melihat Menteri KDN tersenyum-senyum apabila SEPUPUnya mengUMUMkan peMANSUHan ISA.. Sebaliknya, riak muka Ketua Polis Negara pulak walaupun masih SENYUM tetapi kelihatan tidak seCERIA seperti Menteri KDN.. Mungkin Menteri KDN terSENYUM kerana sebahagian tugasnya diPINDAHkan kepada badan keHAKIMan untuk memutuskannya.. Ye la.. Siapa tak SENYUM kalau kerja diKURANGkan tetapi jawatan dan GAJI diKEKALkan? Tak gitu? Yang kena pusing kot mana sekali pun POLIS la jugak pasal kalau mereka nak menguat-kuasakan undang-undang pun kena TUNGGU perintah MAHKAMAH dulu.. Adakah MAHKAMAH kita berubah untuk menjadi CEKAP dan EFEKTIF? Kita tunggu.. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List