Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Thursday, August 25, 2011

Satu lagi lawak antarabangsa daripada Naib Presiden KEADILAN

PANEH MIANG 
N. Surendran yang mengatakan Anwar Ibrahim, peliwat & penzina dari Malaysia mempunyai persamaan dengan bekas presiden Afrika Selatan, Nelson Mandela.
(i) Nelson Mandela dipenjara lebih 20 tahun di Roben Island kerana membebaskan bangsanya daripada diperkosa dan diliwat oleh Regim Pretoria ekoran dari dasar Apartheid. TAPI Anwar hanya berjuang membebaskan dirinya dari tuduhan meliwat seorang anak bangsanya sendiri untuk mengelak dipenjara 20 tahun ekoran dari dasar hawa nafsu kerbaunya. Itu yang dikatakan sama?
(ii) Nelson Mandela terpaksa turun naik mahkamah bagi mempercepatkan kesnya dibacakan TAPI Anwar turun naik mahkamah lebih dari 67 kali untuk menangguhkan kes. Itu yang dikatakan sama?
(iii) Nelson Mandela tidak berpeluang memilih peguam oleh regim Pretoria bagi memenjarakannya TAPI Anwar boleh memilih seberapa ramai peguam hebat bagi mengelak dirinya dipenjara. Itu yang dikatakan sama?
(iv) Nelson Mandela terlalu sukar mempertahankan dirinya di mahkamah TAPI Anwar telah berpeluang menggunakan segala saluran mahkamah dari mahkamah majistret, mahkamah seksyen, mahkamah tinggi, mahkamah persekutuan, mahkamah rayuan dan mahkamah syariah untuk membebaskan dirinya. Itu yang dikatakan sama?
(v) Nelson Mandela memilih untuk memberi kenyataan bersumpah dari kandang tertuduh TAPI Anwar setakat sanggup memberi keterangan membela diri tanpa bersumpah dari kandang tertuduh dengan kenyataannya tidak boleh diperiksa balas. Itu dikatakan sama?
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List