Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Monday, August 15, 2011

Inikah yang dimaksudkan dengan Hak Melayu yang terkunci kemas oleh Perlembagaan sedang hakikatnya didunia nyata, Hak itu semakin terhakis dek Kesamarataan dan Meritokrasi ?


DINTURTLE 

Pas tidak pernah saya anggap sebagai pejuang maupun pembela Islam yang sebenar. Mereka tidak lebih hanyalah sebuah parti politik yang menggunakan Islam sebagai modal menarik sokongan rakyat. Kalau dulu Pas lebih terarah kepada versi mereka yang ekstrim konon menunjukkan yang mereka lebih Islam dari Umno untuk menarik sokongan orang Melayu, kini demi menarik sokongan orang bukan Melayu, Pas menjual diri sebagai Islam yang kononnya liberal.




Pengiktirafan UEC akan lebih meningkatkan 'kepentingan' sekolah cina dan terus memisahkan murid-murid cina dan Melayu dari tadika terus ke peringkat pengajian tinggi. Pastinya tuntutan pengiktirafan keatas pendidikan cina tidak terhad kepada UEC saja, ia akan membuka kepada lebih banyak tuntutan yang lebih besar dan menyeluruh.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List