Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Friday, August 5, 2011

Apabila Terlalu Memberi Muka dan Tidak Berani Bertindak Tegas



Dulu bila heboh satu negara pasal dakwaan satu pihak tentang usaha DAP menjadikan Kristian sebagai agama rasmi negara, ramai yang tak percaya...

Seksyen itu memperuntukan mereka yang menghina Islam atau menyebabkan agama itu dipandang hina; mempersendakan, mengajuk-ajuk atau mencemuh amalan atau upacara yang berhubungan dengan agama Islam adalah melakukan suatu kesalahan. 



KUALA LUMPUR, 4 Ogos — Exco Kerajaan Negeri Selangor Datuk Dr Hasan Ali mempertahankan tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) yang menyerbu majlis makan malam Gereja Methodist Damansara Utama semalam atas alasan ada bukti mahu memurtadkan umat Islam. Hasan menegaskan maklumat yang beliau diterima menunjukkan terdapat kehadiran orang Islam pada majlis berbuka puasa di gereja berkenaan malam tadi.  



Sebelum ini duk test power isu Kalimah Allah dan Al Kitab.Kali ini cuba memurtadkan orang Islam pulak.Bila JAIS pergi serbu heboh satu Malaya mempertikaikan tindakan JAIS ini.Bab ini aku kena salute bekas Pesuruhjaya Pas Selangor Dr.Hasan Ali walaupun disanggah oleh Padri Besar Selangor Pastor Khalid Gagap,siap kerajaan negeri mohon maaf lagi.



Anda telah meLIHAT sendiri bagaimana ROSAKnya Selangor di bawah penTADBIRan MB GAGAP.. Yang menerima AKIBATnya sudah tentulah orang Melayu/ISLAM yang meRUPAkan penduduk MAJORITI di Selangor.. Apakah perlunya berDIAM diri terhadap keGAGALan si GAGAP ini jika MARUAH anda sebagai orang Melayu/ISLAM diinjak-injak sedemikian RUPA?

 

Najib selaku PM tidak boleh lepas tangan juga. Ingat lagi kata-kata tuan sekembalinya dari Rome selepas berjumpa ahPope - Hormati Islam dan Kami akan Hormati Anda ! Kata-kata berani dari seorang PM yang 2 kali bertemu Ketua Paderi untuk mengambil hati mereka ! Nah, sudah tiba masanya Najib buktikan kata dua yang beliau berikan sendiri. Apakah tindakan GMDU masih ditakrifkan sebagai satu perbuatan 'hormat' Islam ?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List