Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Tuesday, February 14, 2012

Lagi mengenai cina yang sesat di Malaysia

KERAMBIT ASSASSINS'S

Seperti biasa, isu utama yang akan dimainkan adalah isu perkauman. Sangat obviouslah beb,puak yang pertama ini berusaha sedaya-upaya untuk mempertahankan kepentingan utama yang mereka ada merangkumi isu agama, bahasa, dan hak keistimewaan bangsa mereka. Manakala, puak yang kedua pula berasal dari luar nusantara pulak punyalah liat nak berasimilasi dan tidak mahu berkompromi walaupun sudah tinggal berpuluh-puluh malah ratusan tahun di rantau ini. Sebaliknya, puak nombor dua pula beria-ria sangat nak puak nombor satu mengorbankan bukan satu tapi pelbagai kepentingan isu sensitif bagi kesenangan puak nombor dua sedangkan kepentingan puak nombor dua pulak tak boleh disentuh langsung!.

Sebab kalau dah biadab tak reti bersabar memang patut kena penumbuk pun.

Ini pulak aku jumpa dari sebuah website portal media yang berpangkalan di People Republic of China. One comment seems to be very obvious. Nak baca selanjutnya boleh di SINI.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List