Link Exchange

Sekiranya anda menyenaraikan blog ...LISTED!!! dan/atau VOICES AROUND di blog anda, tetapi blog anda tidak tersenarai di dalam "Honour List" di bawah ini, mohon tinggalkan mesej di VOICES AROUND


Terima kasih!!


Wednesday, August 17, 2011

Pengalaman Dari Seorang Bekas Penduduk Tetap Negara


LAMIAFAMILIA

Pada perhatian saya, sesetengah pihak di negara ini sangat suka membuat dakyah melulu tanpa menyiasat secara mendalam. Mereka ini sanggup membuat apa-apa saja cerita semata-mata untuk meraih sokongan dan menanam kebencian di hati rakyat terhadap kerajaan. Mereka tidak sedar bahawa tindakan mereka sebenarnya merugikan diri dan negara sendiri.


Semasa mengangkat sumpah untuk menjadi warganegara kami disuruh taat kepada Agong dan setia kepada negara. Tidak ada satu pun elemen politik diselit dalam teks angkat sumpah tersebut.
Saya amat tidak setuju apabila ada sesetengah pihak di negara ini yang mengatakan betapa mudahnya untuk mendapat kewarganegaraan atas sebab-sebab politik.
Daripada pengalaman saya sendiri, sokongan ahli politik tidak memberi jaminan kejayaan permohonan warganegara. Pegawai-pegawai di kementerian juga menjalankan tanggungjawab mereka dengan penuh amanah.
 
Saya menyanjung tinggi pendirian pegawai-pegawai ini walaupun saya pernah kecewa kerana permohonan saya ditolak.
 
Saya pasti tohmahan Mismah yang mendapat kewarganegaraan dalam masa 4 jam adalah tidak benar sama sekali. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...LISTED !!!

Demi Negara - Recent Comments

D' L I S T E D ! ! !

This List

The Other List

In List